فهرست مطالب
بازاریابی رسانههای اجتماعی
بازاریابی رسانههای اجتماعی، استفاده از بستر رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای ایجاد و گسترش برندتان، افزایش فروش و افزایش بازدید وبسایت بیزینس شماست. این روش شامل انتشار محتوای عالی در پروفایل شبکههای اجتماعی کسبوکار شما، گوش دادن به مخاطبان و درگیر کردن آنها، تجزیهوتحلیل نتایج و تبلیغات رسانههای اجتماعی است. عمدهترین رسانههای اجتماعی (در حال حاضر) که میتوانند در زمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی به کار بیایند Facebook، Instagram، Twitter،Pinterest ، YouTubeو Telegram هستند. همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی وجود دارند که به کسبوکارها کمک میکنند تا بیزینسها از رسانههای اجتماعی ذکر شده در بالا بهره ببرند. بهعنوانمثال، آژانس تبلیغاتی اثرانگشت دارای بستری از ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی است، که میتواند با بازاریابی رسانههای اجتماعی به موفقیت شما کمک کند. چه بخواهید یک برند بسازید و چه تجارت خود را گسترش دهید، ما میخواهیم به شما در این موفقیت کمک کنیم.

مرور سریعی بر بازاریابی رسانههای اجتماعی
تصور کنید کمتر از ۶ ساعت در هفته وقت صرف کنید تا بتوانید با کمترین هزینه فروش کسبوکار خود را افزایش دهید. درست است! حدود ۹۰٪ از بازاریابان ادعا کردند که تأثیر شبکههای اجتماعی برای سازمان آنها بسیار گسترده بوده. بازاریابی رسانههای اجتماعی اکنون بخشی اساسی از هر استراتژی بازاریابی است و مزایای استفاده از رسانههای اجتماعی آنقدر زیاد است که هرکسی که این منبع مقرونبهصرفه را اجرایی نکند، یک فرصت خارقالعاده بازاریابی را ازدستداده است. بهراحتی میتوان فهمید که بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از عناصر اصلی موفقیت در بازاریابی است و بسیاری از بازاریابان با استفاده از این پلتفرم به پتانسیلهای وسیع رشد تجارت دست مییابند. بااینحال، برخی از این متخصصان مطمئن نیستند که از کدام روش استفاده کنند و آیا مؤثر خواهد بود یا نه. طبق گزارش Social Media Examiner، در حال حاضر حدود ۹۶٪ از بازاریابان در بازاریابی رسانههای اجتماعی شرکت میکنند ، اما ۸۵٪ از شرکتکنندگان مطمئن نیستند که بهترین ابزارها را به کار میبرند یا نه. آژانس تبلیغاتی اثرانگشت با داشتن متخصصات مجرب و آشنا به تکنیکهای مختلف بازاریابی رسانههای اجتماعی به شما کمک میکند تا در این مسیر، به حداکثر موفقیت برسید. برای ارتباط مستقیم با کارشناسان ما میتوانید از طریق راههای ارتباطی مختلف ازجمله شماره تلفن و ایمیل اقدام کنید.
بازاریابی رسانههای اجتماعی را ابتدا با انتشار محتوا شروع میکنیم. مشاغل در حال به اشتراک گذاشتن محتوای خود در شبکههای اجتماعی برای ایجاد ترافیک به وبسایت و پروفایل خود و امیدوار برای افزایش فروش هستند. اما رسانههای اجتماعی فقط مکانی برای پخش محتوا نیستند و به بلوغ رسیدهاند. امروزه، مشاغل از شبکههای اجتماعی به طرق مختلفی استفاده میکنند. بهعنوانمثال، بیزینسهایی که نگران این هستند که مردم درباره برند آنها چه میگویند مکالمات شبکههای اجتماعی را کنترل میکنند و به موارد ذکرشده پاسخ میدهند(گوش دادن و تعامل رسانههای اجتماعی). کسبوکارهایی که میخواهند نحوه عملکرد خود را در رسانههای اجتماعی درک کنند، با ابزار تجزیهوتحلیل (تجزیهوتحلیل رسانههای اجتماعی)، دسترسی، تعامل و فروششان را در شبکههای اجتماعی تجزیهوتحلیل میکنند که ابزارها و کارشناسان آژانس ما این کار را برای شما انجام میدهند. مشاغلی که میخواهند در مقیاس وسیع، بخشی از مخاطبان خود را به دست آورند، تبلیغات بسیار هدفمندی در جهت بازاریابی رسانههای اجتماعی (تبلیغات رسانههای اجتماعی) را برایشان اجرا میکنیم. بهطورکلی، این فعالیتها اغلب بهعنوان مدیریت رسانههای اجتماعی نیز شناخته میشوند که بازاریابی اجتماعی بخشی از این مدیریت بهحساب میآید.

اگرچه اصطلاحات بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانههای اجتماعی هنوز در محیطهای آکادمیک غالب هستند، بازاریابی رسانه های اجتماعی روزبهروز هم برای افراد مشغول به کار و درون کسبوکارها و هم برای محققان محبوبیت بیشتری پیدا میکند. ما از طریق بازاریابی رسانههای اجتماعی به ارتباط با طیف وسیعی از ذینفعان ازجمله مشتریان حاضر و بالقوه، کارمندان فعلی و بالقوه، روزنامهنگاران، وبلاگ نویسان و عموم مخاطب برای شرکت شما میپردازیم. در سطح استراتژیک، بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل مدیریت کمپین بازاریابی، مدیریت سازمان، تعیین قلمرو در بسترهای مختلف (بهعنوانمثال استفاده فعالتر یا منفعلانهتر) و ایجاد «فرهنگ» و «لحن» رسانههای اجتماعی یک شرکت است. اگر نیاز دارید درهر یک از این بسترها به فعالیت بپردازید، با آژانس ما در ارتباط باشید.
در بازاریابی رسانههای اجتماعی که ما انجام میدهیم اقدام ایجاد محتوا برای تبلیغ تجارت و محصولات شما در بسترهای مختلف رسانههای اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر میکنیم. محتوای بینظیر شما باید متناسب با پلتفرم خاصی باشد که در آن به اشتراک گذاشته میشود تا به شما در تقویت قدرت برندتان کمک کند. یعنی محتوایی که در یک موضوع برای شما تولید میکنیم باید در بسترهای مختلف متفاوت باشد. بازاریابی رسانه های اجتماعی درواقع ملاقات مخاطبان و مشتریان هدف شما درجایی که هستند را با شما ممکن میکند و در تعامل اجتماعی با برند شما قرار میگیرند. درحالیکه بهطورکلی بازاریابی در رسانههای اجتماعی برای رشد تجارت شما فوقالعاده ارزشمند و سودمند است، استراتژی ما برایتان بر اساس اینکه مخاطبان شما چه وقتی را صرف شبکههای اجتماعی میکنند، متفاوت خواهد بود.

قبل از شروع فعالیت درزمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی، ابتدا به این توجه میکنیم که میخواهیم از چه استراتژی استفاده کنیم. البته از شبکههای اجتماعی میتوان برای تبلیغ و ارائه محصولات خاص به شکل کلاسیک استفاده کرد. بااینحال، این تنها قسمتی از آن چیزی است که میتوان در شبکههای اجتماعی از بُعد تجاری و وفاداری مشتری به دست آورد. با تنظیم صحیح استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی، میتوانیم با کمی تلاش در تقویت هسته برند شما و گسترش بیشتر آگاهی درباره اطلاعات مشتریان موفق شویم و سود شما افزایش یابد. در چنین سیستمهایی میتوانید با هزینههای بسیار کم و در حدی که غیرازاین امکانپذیر است با مشتریان خود در ارتباط باشید. حتی اگر موفق شویم کاربران را به طرفداران برند و محصولات شما تبدیل کنیم، آنها از طریق لایک و اشتراک محصولات شما برای دوستانشان، از شما و برند شما تبلیغ میکنند.
پنج مرحله اصلی بازاریابی رسانههای اجتماعی

۱. استراتژی
قبل از اینکه وارد گود شویم و چیزی را در رسانههای اجتماعی منتشر کنیم، یک قدم به عقب برگردیم و به تصویر بزرگتری نگاه کنیم. اولین قدم در بازاریابی رسانههای اجتماعی این است که به استراتژی شبکههای اجتماعی خود فکر کنیم. اهداف چه هستند؟ چگونه رسانههای اجتماعی میتوانند به ما در رسیدن به اهداف تجاری که شما انتظار دارید کمک کنند؟ برخی مشاغل از رسانههای اجتماعی برای گسترش شناخت نام تجاری و برند خود استفاده میکنند، برخی دیگر از آنها برای هدایت به وبسایت و افزایش فروش وبسایت استفاده میکنند. رسانههای اجتماعی همچنین میتوانند به شما کمک کنند تا پیرامون نام تجاری خود تعامل ایجاد کنید، یک جامعه ایجاد کنید و این صفحات بهعنوان یک کانال پشتیبانی برای مشتریان شما باشند.

سوال بعدی این است که میخواهیم روی کدام بسترهای شبکههای اجتماعی برای بیزینس شما تمرکز کنیم؟ سیستمهای اصلی رسانههای اجتماعی که در بالا هم ذکر شدند، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب هستند. همچنین پلتفرمهای کوچکتر و نوظهور دیگری مانند Pinterest و Tik Tok و سیستمهای پیامرسانی اجتماعی مانند WhatsApp و Telegram وجود دارند. هنگام شروع کار، چند بستر را که فکر میکنیم مخاطبان شما در آن حضور دارند انتخاب میکنیم، بهجای اینکه بهصورت پراکنده و غیرمتمرکز در همه سیستمها باشیم. میخواهیم چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذاریم؟ چه نوع محتوایی مخاطبان هدف شما را به بهترین وجه جذب میکند؟ تصاویر یا فیلمها؟ آیا محتوای آموزشی است یا سرگرمی؟ پاسخ دادن به این سوالات به ما کمک میکنند تا استراتژی خود در بازاریابی رسانههای اجتماعی را مشخص کنیم. همچنین، جلوتر میتوانیم با تعامل با مخاطبان، استراتژی را تغییر دهیم و یا بهبود ببخشیم.
برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی عالی درزمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی، در آژانس تبلیغاتی اثرانگشت، راهنماهای بلند مدت و گامبهگام ما در زمینه ایجاد استراتژی رسانههای اجتماعی و برنامه بازاریابی رسانههای اجتماعی به شما ارائه میشود. ما دارای کارشناسان مختلفی هستیم که کمک میکنند استراتژی مناسبی را تعریف کنید و یا استراتژی موجود خود را بهبود ببخشید. برای ارتباط مستقیم با این کارشناسان از طریق پلهای ارتباطی مختلف میتوانید اقدام کنید.
۲. برنامهریزی و انتشار
بازاریابی رسانههای اجتماعی برای مشاغل کوچک را معمولاً با حضور مداوم در شبکههای اجتماعی آغاز میکنیم. نزدیک به سه میلیارد نفر از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. با حضور در رسانههای اجتماعی، به برند خود فرصتی میدهید تا توسط مشتریان بالقوه شما کشف شوند. انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی بهسادگی اشتراک پست وبلاگ، تصویر یا فیلم در بستر رسانههای اجتماعی است. این دقیقاً مانند نحوه اشتراک گذاری در صفحات شخصی شما در اینستاگرام و توییتر است. اما در بازاریابی رسانههای اجتماعی ما بهجای ایجاد و انتشار خودبهخود و فوری، محتوای شما را زودتر از موعد برنامهریزی میکنیم. همچنین، برای اطمینان از اینکه حداکثر میزان دسترسی را در شبکههای اجتماعی دارید، باید محتوای عالی را که مخاطبان شما دوست دارند، در زمانبندی و فرکانس مناسب منتشر کنیم.
امروزه ابزارهای مختلفی برای برنامهریزی شبکههای اجتماعی مانند کارشناسان آژانس تبلیغاتی اثرانگشت وجود دارند که به شما کمک میکنند مطالب مناسب خود را در زمان دلخواه خود بهطور خودکار منتشر کنید. علاوه بر اینکه باعث صرفهجویی در وقت شما میشود، به شما امکان میدهد مخاطبان خود را درصورتیکه با محتوای شما درگیر شوند، جذب کنید. برای مشاوره با کارشناسان ما در این مورد با ما در ارتباط باشید.

۳. گوش دادن و درگیر شدن
با جلو رفتن روند بازاریابی رسانههای اجتماعی و با رشد کسبوکار و شبکههای اجتماعی شما، گفتوگوها درباره برند شما نیز افزایش مییابد. افراد در مورد پستهای شما در شبکههای اجتماعی نظر خواهند داد، شما را در پستهای خود در شبکههای اجتماعی تگ خواهند کرد یا مستقیماً به شما پیام خواهند داد. حتی ممکن است افراد بدون اطلاع شما، در مورد برند شما در شبکههای اجتماعی صحبت کنند. بنابراین شما میخواهید مکالمات شبکههای اجتماعی درباره برند خود را کنترل کنید. اگر نظر مثبتی باشد، فرصتی برای انتشار بیشتر نظرات مثتب وجود دارد و همچنین حفظ نقاط قوت که باعث این نظرات مثب شدهاند. در غیر این صورت، میتوانید پیش از وخیمتر شدن اوضاع، پشتیبانی ارائه دهید و شرایط را اصلاح کنید. این بخش از بازاریابی رسانههای اجتماعی باعث خوشنامتر شدن برند شما میشود.

برای این بخش از بازاریابی رسانههای اجتماعی، میتوانید بهصورت دستی تمام اعلانهای خود را در همه رسانههای اجتماعی بررسی کنید اما این کارایی ندارد و پستهایی را که میتوانستند شما را تگ بکنند اما تگ نکردهاند مشاهده نمیکنید. در عوض میتوانید از یک ابزار گوش دادن و تعامل در شبکههای اجتماعی استفاده کنید که تمام اعلانها و پیامهای شبکههای اجتماعی در روند بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را جمع میکند، ازجمله پستهایی که میتوانستند شما را تگ بکنند اما این کار را انجام ندادهاند. اثرانگشت در این مرحله بسیار حیاطی میتواند به بیزینس شما کمک کند. کارشناسان و سیستمهای حرفهای آژانس ما به شما کمک میکنند تا بازخوردهای مشتریان را بررسی کنید و مسیر تجارت خود را اصلاح کنید. برای کمک گرفتن از ما تماس بگیرید.
۴. تجزیه و تحلیل
در مسیر بازاریابی رسانههای اجتماعی، خواه در حال انتشار محتوا باشید و یا درگیر شدن در شبکههای اجتماعی، میخواهید بدانید که بازاریابی رسانههای اجتماعی شما چگونه بوده و آیا نتیجهای داشته؟ آیا بیشتر از ماه گذشته در شبکههای اجتماعی به افراد دسترسی پیدا کردهاید؟ چند بازخورد مثبت در ماه میگیرید؟ چند نفر از هشتگهای برند شما در پستهای خود در شبکههای اجتماعی استفاده کردهاند؟ رسانههای اجتماعی در سطوح ابتدایی چنین اطلاعاتی را ارائه میدهند. برای به دست آوردن اطلاعات، تجزیهوتحلیل دقیقتر و مقایسه راحتتر در مسیر بازاریابی رسانه های اجتماعی، میتوانید از طیف گستردهای از ابزارهای تجزیهوتحلیل رسانههای اجتماعی استفاده کنید. آژانس تبلیغاتی اثرانگشت دارای کارشناسان و سرویسهایی است که به شما کمک میکند تا این مرحله از بازاریابی رسانه های اجتماعی را بهصورت بینقص انجام دهید و آمار رسانههای اجتماعی خود را آنالیز کنید که این کار به پیشرفت سریع شما درزمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی کمک میکند.

۵. تبلیغات
وقتی بودجه بیشتری برای رشد بازاریابی رسانههای اجتماعی در اختیار دارید، زمینهای که میتوانید در نظر بگیرید تبلیغات در شبکههای اجتماعی است. تبلیغات در شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد که مخاطبان بیشتری نسبت به کسانی که شما را دنبال میکنند، داشته باشید. امروزه سیستمهای تبلیغات شبکههای اجتماعی بسیار قدرتمند هستند که میتوانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغات خود را برای چه کسی نمایش دهید. شما میتوانید مخاطبان هدف را بر اساس اطلاعات جمعیتی، علایق، رفتارها و موارد دیگر ایجاد کنید. هنگامی که یکباره کمپینهای تبلیغاتی در رسانههای اجتماعی را بهطور همزمان اجرا میکنید، میتوانید از یک ابزار تبلیغاتی شبکههای اجتماعی برای ایجاد تغییرات عمده، پردازش خودکار و بهینهسازی تبلیغات خود استفاده کنید. اثرانگشت با کارشناسان حرفهای خود در این مسیر میتواند به شما کمک کند تا بازاریابی رسانه های اجتماعی موفقتری داشته باشید. آژانس ما به طیف وسیعی از دادههای مختلف افراد جامعه دسترسی دارند و میتوانند با بررسی مشتریان شما، بهترین استراتژی تبلیغات را برای شما طراحی کنند.

چالش و فرصت رسانه های اجتماعی
تغییرات زیاد و سریع در رسانههای اجتماعی ایجاد میشوند. الگوریتمها بهروز میشوند، کاربران سیستم عاملها را عوض میکنند و ویژگیهای جدیدی ظهور میکنند که دسترسی به مردم و ایجاد مشتریان وفادار را دشوار میکند. اما این یک دنیای اجتماعی است و مشاغل باید رو به جلو گام بردارند. و هنگامی که برند تجاری، محتوا و توزیع استراتژیک در کانالهای مناسب با هم کار میکنند، بازاریابی رسانههای اجتماعی به محرکی برای رشد باورنکردنی تبدیل میشوند. اثرانگشت، چیزی فراتر از یک آژانس رسانههای اجتماعی است. با استفاده از تیم استراتژیستها، نویسندگان، طراحان و متخصصان رسانهها، تخصصی را برای ایجاد تجربیات جذاب و بزرگ در شبکههای اجتماعی ارائه میدهد.
علائم یک شریک موثر در شبکه های اجتماعی
یک شریک رسانه اجتماعی قوی این ویژگیها را دارد:
تجربه بازاریابی چند کاناله. با ادامه تکامل سیستمهای اجتماعی، آنها در را برای فرصتهای جدید و ویژگیهای جدید باز میکنند و در را شیوههای قدیمی میبندند. اگر یک آژانس رسانههای اجتماعی از جدیدترین و بهترینها در هر کانال اجتماعی اطلاع نداشته باشد، نمیتوانند در مسیر بازاریابی رسانههای اجتماعی به نفع شما نوآوری کنند. آژانس اثرانگشت با بررسی استراتژیهای مختلف و احتمال موفقیت در کانالهای مختلف به شما کمک میکند.
قابلیت های توسعه محتوا. محتوا باعث میشود افراد به تجارت شما علاقهمند شوند اما اگر محتوای مورد علاقه مشتریان نباشد، یا در بستر مناسب توزیع نشود، مخاطبان شما برای کمک، اطلاعات و سرگرمی به جای دیگری میروند. کارشناسان محتوای باتجربه ما همیشه دردسترس شما هستند تا به شما کمک کنند در مسیر بازاریابی محتوا درست پیش بروید.
تصمیم گیری مبتنی بر داده. دادهها بینش و محتوای شما را ارائه میدهند. وقتی همه چیز خوب پیش میرود، دادهها تجارت شما را در مسیر صحیح نشان میدهند. اما اگر دادهها جهت تجارت شما را به سمت جدیدی نشان دهند، فقط کسانی که حرفهای هستند میتوانند به سرعت از پسرفت تجارت شما جلوگیری کنند. ما همیشه اطلاعات رسانههای شما را در زیر ذرهبین داریم تا مانع پسرفت شما بشویم و همیشه در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرید.

خدمات رسانههای اجتماعی ما
تخصص ما در زمینه بازاریابی رسانههای اجتماعی، محتوا و طراحی را برای ایجاد تجارب اجتماعی جذاب که اعتماد و وفاداری مشتری را ایجاد میکند گرد هم می آورد.
تحقیق و گوش دادن به صداهای اجتماع
تحقیق + استماع اجتماعی
کشف آنچه مشتریان شما به آن اهمیت میدهند
برای اینکه بدانید چه چیزی مشتریان شما را به حرکت در میآورد، باید آنها را در سطح شخصی بشناسید. ما به اطلاعات جمعیتی مخاطبان شما نگاه میکنیم و به دنبال درک روش زندگی، نگرشها و علایق مشتری شما هستیم. ما از انواع ابزارهای گوش دادن اجتماعی استفاده میکنیم تا ببینیم مردم چه چیزی میگویند. درباره نام تجاری، رقبا، صنعت و موضوعات مرتبط با مشاغل شما. دادههایی را برای استراتژیهای عملی تولید میکنیم. ما همچنین پلتفرمهایی را که رقبا به طور موثر از آنها استفاده میکنند، نحوه تعامل آنها با مشتریان و محتوایی که باعث تعامل و به اشتراک گذاری افراد میشود را شناسایی میکنیم.
برنامهریزی کانالهای مختلف
برنامه ریزی کانالها + بهینه سازی
انتخاب کانالهای مناسب برای برند شما
هر بستر اجتماعی مزایای مختلفی را برای بازاریابی رسانههای اجتماعی ارائه میدهد. تحقیقات ما تضمین میکند که تجارت شما در سیستم عاملهای مناسب و ایجاد محتوای مناسب برای هر کانال قرار دارد. چه برای اولین بار در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی فعالیت خود را شروع کنید و چه اینکه تجربه آن را داشته باشید، تیم ما میتواند به شما در بهینهسازی صفحات شرکت شما با نام تجاری جدید یا قبلی کمک کند.
ایجاد محتوا
جهتدهی به مشارکت مخاطبان
محتوا هنوز پادشاه دیجیتال است و در هیچ کجا به اندازه شبکههای اجتماعی آشکار نیست. به عنوان یک شریک بازاریابی رسانههای اجتماعی با سرویس کامل، تخصص ما در زمینه نوشتن و تولید محتوا قادر است هر محتوای قابل تصور، از پست های داستانی گرفته تا تبلیغات جذاب را ارائه دهد. برای جلب علاقه مشتریان شما، از بینش خود استفاده میکنیم تا انواع محتوایی را که برای مخاطبان شما پاسخ میدهند و کانالهایی را که بیشترین تأثیر را در آنها خواهند داشت، توصیه کنیم تا بازاریابی رسانههای دیجیتال موفقی داشته باشید.
بررسی دادهها و گزارش
اندازه گیری + گزارش دادن
تحلیل دادهها
نظارت مداوم بر تبلیغات اجتماعی دید کلانی را به ما میدهد. گزارش به ما کمک میکند تا روش هایی را برای بهبود هدفیابی، ایجاد طرفداران برند تجاری بیشتر و افزایش سهم صدای شرکت شما در هر کانال تعیین کنیم. ما با جزئیات معمولاً به صورت ماهانه به شما گزارش میدهیم.
برخی مزایای بازاریابی رسانههای اجتماعی
افزایش آگاهی از برند
بازاریابی رسانههای اجتماعی یکی از مقرون بهصرفهترین روشهای بازاریابی دیجیتال است که برای تولید محتوا و افزایش دیده شدن کسبوکار شما استفاده میشود. اجرای یک استراتژی صحیح بازاریابی رسانه های اجتماعی شناخت برند شما را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد، زیرا در این مسیر با مخاطبان گستردهای درگیر خواهید شد. برای شروع، بعد اینکه پروفایلهای تجاری شما را ایجاد کردیم، تعامل با دیگران را شروع میکنیم. از کارمندان، شرکای تجاری و حامیان مالی میخواهیم صفحه شما را دنبال کرده و به اشتراک بگذارند.

صرف ارتباط افراد با محتوای شما باعث افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتبار برای شما بهعنوان یک تجارت میشود. هر پستی که به اشتراک گذاشته میشود به شبکه جدیدی از افراد معرفی میشوید که میتواند آنها را به سمت مشتریهای بالقوه سوق دهد و هرچه افراد بیشتری از کسبوکار شما اطلاعات کسب کنند، بهتر است. بیش از ۹۱٪ از بازاریابان ادعا کردند که تلاشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی آنها تأثیر برندشان را بسیار افزایش داده. شکی نیست که صرفاً داشتن یک صفحه در شبکههای اجتماعی برای برند شما مفید است، با صرف کمی زمان و هزینه بیشتر در مسیر بازاریابی رسانههای اجتماعی و افزایش رابطه با مخاطبان تاثیر این حرکت بیشتر هم میکنیم. کارشناسان ما در انواع بخشهای مختلف و با تخصصهای مختلف به صفحات اجتماعی شما کمک میکنند تا حداکثر تعامل را با مردم داشته و آنها را تبدیل به مشتریان تجارت شما بکنند. برای کمک گرفتن از ما تماس بگیرید.
رضایت مشتری بهتر
رسانههای اجتماعی بستر شبکهسازی و ارتباط هستند و بازاریابی رسانه های اجتماعی شبکهسازی را تسهیل میکند. ایجاد صدا برای شرکت شما از طریق این سیستمها در گسترش برند و شناخت شرکت شما مهم است. مشتریان از اینکه میدانند وقتی روی صفحات شما نظر میگذارند، بهجای پیام خودکار، پاسخ شخصی دریافت میکنند، قدردانی میکنند. ویژگی بررسی هر نظر نشان میدهد شما به نیازهای بازدیدکنندگان خود توجه دارید و هدف شما ارائه بهترین تجربه به آنان است. اجرای درست و اصولی بازاریابی رسانههای اجتماعی باعث رضایت مشتریهایتان میشود.

هر تعامل مشتری در حسابهای شبکههای اجتماعی کسبوکار شما فرصتی برای نشان دادن توجهتان نسبت به مشتریان است. خواه شخصی سوالی داشته باشد یا شکایتی، رسانههای اجتماعی به شما امکان میدهند با استفاده از گفتوگوی بین فردی به موضوع رسیدگی کنید. برندی که برای رضایت مشتری فداکاری میکند، برای نوشتن پیامهای شخصی وقت میگذارد. علاوه بر بُعد مثبت نظرات، به شکایت مشتری هم پاسخ دهید و مورد بررسی قرار دهید. باوجود اینکه بارها گفتیم بازاریابی رسانههای اجتماعی نسبت به فواید آن نیاز به هزینه زیادی ندارد، همچنان بهتر است زمان و هزینهای را برای این کار اختصاص دهیم تا نتیجه مناسبی را که انتظار داریم دریافت کنیم.
دن گینگز، مدیر بازاریابی و تجربه مصرفکنندگان دراینباره چنین میگوید: شما وقتی با مشتریان بر اساس رابطه یکبهیک تعامل دارید، آنها را وفادارتر میکنید. مشتریان زمان بیشتری برای شما صرف میکنند و برای مدت طولانیتری مشتری شما هستند و درباره شما به دوستانشان میگویند.
ترافیک ورودی بیشتر
بدون بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازدیدکنندگان ورودی شما فقط به مشتریان معمول شما محدود میشود. افرادی که با نام تجاری شما آشنا هستند احتمالاً همان کلمات کلیدی را که قبلاً برای آنها تعریف شدهاند را جستوجو میکنند. بدون استفاده از رسانههای اجتماعی بهعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، دسترسی به هر کس خارج از حلقه وفادار مشتریان خود را بسیار دشوار خواهید کرد. هر پروفایل شبکه اجتماعی که به محدوده بازاریابی خود اضافه میکنید دروازهای برای ورود به وب سایت و افزایش فروش شماست و هر محتوایی که ارسال میکنید فرصت دیگری برای دستیابی به مشتری جدید است. در بازاریابی رسانههای اجتماعی، با افراد مختلف و نیازهای مختلف و طرز تفکرهای متفاوت روبهرو هستید. محتوای بیشتر شما در این شبکهها به افراد اجازه میدهد تا بیشتر به تجارت شما بپردازند. با بازاریابی رسانههای اجتماعی میتوانید بهطور موثری تجارت خود را برای طیف گستردهتری از مصرفکنندگان همه کاره در سراسر جهان باز کنید. کارشناسان سئو و مارکتینگ ما به وبسایت شما کمک میکنند تا در مسیر بازاریابی رسانههای اجتماعی ترافیک بیشتری به سمت آن سرازیر شود. برای مشورت و همکاری با کارشناسان ما برای افزایش ترافیک سایت خود و افزایش فروش خود با ما در تماس باشید.
ارتقا رتبه وبسایت در موتورهای جستوجو
اگرچه ممکن است ارسال پست در شبکههای اجتماعی به بازدید شما از طریق سایت منجر شود، اما تلاش بیشتری هم برای دیده شدن لازم است. بهینهسازی موتور جستجو برای دستیابی به رتبهبندی بهتر صفحه و به دست آوردن بازدید از وبسایت بیزینس شما بسیار مهم است. درحالیکه رسانههای اجتماعی بهطور مستقیم رتبه موتور جستجو را افزایش نمیدهند، کارشناسان مشغول در این زمینه اظهار میدارند که بیش از ۵۸٪ از بازاریابانی که به مدت یک سال یا بیشتر از مشغول بازاریابی رسانههای اجتماعی بودهاند، هنوز مشغول بهبود رتبهبندی موتور جستجو هستند. اینکه بتوانید برای کلمات کلیدی خود در رتبههای برتر قرار بگیرید، انقلابی در ترافیک شما ایجاد میکند و همچنان نتایج مثبتی برای کسبوکار شما ایجاد میکند.

بیایید حقیقت را بپذیریم، همه از Google برای یافتن اطلاعات استفاده میکنند، و احتمالاً صفحاتی غیر از صفحه اول را مرور نمیکنند زیرا پاسخ آنها بهطورمعمول در صفحه اول نتایج است. اگر وبسایت بیزینس شما در صفحه اول نتایج موتور جستجو قرار نگرفته است، احتمالاً باید استراتژی بهینهسازی موتور جستجو را درنظر بگیرید. برای اینکه از طریق بازاریابی رسانههای اجتماعی بهترین رتبه را برای خود کسب کنید، ما برای شما محتوای باکیفیت بالا تولید میکنیم که کلمات کلیدی موردنظر شما را ارائه کنند. محتوایی مانند وبلاگها، اینفوگرافیها، مطالعات موردی، اطلاعات مربوط به مشاغل و عکسهای کارمندان، پروفایل شبکههای اجتماعی کسبوکار شما را جذاب و معتبر میکنند. هنگامی که شروع به ارسال محتوا باکیفیت میکنیم، شروع به ایجاد یک جامعه در رسانه اجتماعی میکنیم که پیروان محتوای شما را پسندیده و به اشتراک میگذارند. از همه مهمتر، این قضیه، فرصتهای بیشتری را برای شما فراهم میکند تا در دسته تأثیرگذارانی در صنعت خود قرار بگیرید که درباره کسبوکار شما مینویسند و پیوندهایی را ارائه میدهند که به افزایش مستقیم رتبهبندی موتورهای جستوجو حتی برای شما کمک میکند.
آموختن از رقبا
رسانههای اجتماعی یک روش عالی برای نگه داشتن میدانی برای رقبای شما هستند، خواه این امر اشاره به تاکتیکهای آنها در شبکههای اجتماعی داشته باشد، یا محصولاتی که آنها تبلیغ میکنند و یا کمپینهایی که آنها اجرا میکنند یا سطح تعامل آنها با پیروان. بازاریابی رسانههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد تا ببینید چه چیزی برای رقابت شما مفید نیست و چه چیزی و چهکاری نتیجهای ندارد و بنابراین به شما کمک میکند تا تصمیم بگیرید که از نظر رویکرد شرکت شما چه چیزی را باید تغییر دهد یا تغییر ندهد. در آخر اینکه، بررسی حسابهای اجتماعی رقبا در مسیر بازاریابی رسانههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا از برجسته بودن بازاریابی و منحصربهفرد بودن در برند خود اطمینان حاصل کنید. سیستمهای دائما هشیار ما با بررسی رقبای شما در مسیر بازاریابی رسانه های اجتماعی قدرت رقابتی شما را به شدت افزایش میدهند.
در این مقاله سعی کردیم بهطور دقیق و با زبانی ساده بازاریابی رسانههای اجتماعی را بررسی کنیم، مراحل کلی آن را شرح دهیم و به برخی از مزیتها بهرهگیری از این روش بپردازیم. بازاریابی رسانههای اجتماعی یکی از سرویسهای جدید آژانس تبلیغاتی اثرانگشت است. ما با کارشناسان و سیستمهای حرفهای خود سعی خواهیم کرد به برند شما کمک کنیم تا بیزینس موفقتری داشته باشید. اگر پیشنهادی دارید با ما درمیان بگذارید تا بهتر بتوانیم به شما کمک کنیم.
۰ Comments